علل گوناگون مشکلات درسی کودکان

« راهنما و دانستنی‌ها »

◉ کودکان مبتلا به این اختلال از جهت بهره هوشی، متوسط رو به بالا هستند؛ پس برخلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب‏ ماندگی ذهنی نیست.

◉ مشکلات این گونه کودکان، مربوط به ادراک، تمیز، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه چون دوز و زود و غاز و زاغ، روز و زور، و… مشکل دارند.

خستگی : بازی و فعالیت‏ های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد؛ پس این گونه فعالیت‏ ها نیز باید حساب شده و براساس برنامه باشد.

حواس پرتی : برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می‏ شود؛ پس باید زمینه ‏ای فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواس‏ پرتی، مادر به او کمک کند.

هوش فوق‏ العاده : در مواردی (گرچه اندک)،بهره هوشی بالای کودک، مانع از انجام تکالیف است؛ زیرا از دید او، انجام تکالیف، بسیار بچه گانه است. برای چنین کودکی می‏توانید با هماهنگی با معلم، برنامه ‏ی ویژ ه ‏ای را ترتیب دهید.

.
منابع :
.https://nabu.ir

error: Alert: Content selection is disabled!!