◉ کودکان مبتلا به این اختلال از جهت بهره هوشی، متوسط رو به بالا هستند؛ پس برخلاف تصور برخی، اختلال در یادگیری، به معنای عقب ماندگی ذهنی نیست.
◉ مشکلات این گونه کودکان، مربوط به ادراک، تمیز، حافظه و توالی دیداری و شنیداری است و به طور معمول در تشخیص کلمات مشابه چون دوز و زود و غاز و زاغ، روز و زور، و… مشکل دارند.
خستگی : بازی و فعالیت های فیزیکی بیش از حد، سبب خستگی فراوان و در نتیجه، عدم انجام تکالیف خواهد شد؛ پس این گونه فعالیت ها نیز باید حساب شده و براساس برنامه باشد.
حواس پرتی : برخی کودکان، وقتی تنها هستند، حواسشان پرت می شود؛ پس باید زمینه ای فراهم شود که یا مادر در اتاق کودک باشد یا کودک در محل فعالیت مادر (آشپزخانه) به تکالیفش برسد تا در صورت حواس پرتی، مادر به او کمک کند.
هوش فوق العاده : در مواردی (گرچه اندک)،بهره هوشی بالای کودک، مانع از انجام تکالیف است؛ زیرا از دید او، انجام تکالیف، بسیار بچه گانه است. برای چنین کودکی میتوانید با هماهنگی با معلم، برنامه ی ویژ ه ای را ترتیب دهید.
.
منابع :
.https://nabu.ir